Frestelser och uppförsbackar

Det har varit en måndag fullspäckad av jobb. När jag åker ut på jobb = reportagebesök blir jag nästan alltid bjuden på gofika. Inte sällan är det extrafint och alldeles nybakat. Det känns lite fräckt att inte ens smaka men om jag gjorde det skulle jag bokstavligt talat rulla fram (igen), därför har jag lärt mig att bortse från att det "känns dumt" att tacka nej. Under förmiddagsreportaget bjöds det på härliga hallonmuffins och de trevliga intervjupersonerna under eftermiddagens reportagebesök ställde fram frestelser med chokladsmak (Snickerskaka?). Choklad är min passion! Men även chokladen får vänta tills jag har ätardag på lördag. (Och ni får vänta några veckor - sen får ni se vilket fint hem vi besökte i eftermiddags! ;-)
Efter jobbet åkte jag raka spåret till Ormberget och joggade till "min" intervallbacke. Efter en stunds löpskolning tog jag 10 backintervaller innan jag joggade tillbaka till bilen, stretchade, åkte hem och fixade äggröra. Den åt jag tillsammans med tonfisk och sallad. En måndag som funkar helt enligt planerna är en måndag jag gillar.


Kommentarer
Li

Det var jätteroligt att ha er på besök igår! Och jag vågade vara med på film, haha. :)

Och ja, det var snickerskaka som du missade. ;)

Svar: Såg väääldigt gott ut! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-21 @ 11:36:21
URL: http://lipan.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0