Ikearejs med frozzybox och axelträning

Mulet och 14 grader var ett väder som inbjöd till ett Ikeabesök i Haparanda. Dit är det 13 mil så det handlar om en heldagstripp. När mitt resesällskap fyllde på energidepåerna på hamburgerrestaurangen halade jag fram min frozzybox och mumsade i mig kvarg med proteinpulver, ett par ägg och en skiva danskt rågbröd.
 
Något jag ääälskar är de finska syltfyllda munkarna, also known as "possumunkki". När vi åkte över till Torneå köpte jag ett gäng sådana på bageriet. De frystes in och ska avsmakas på lördag (min ätardag).
 
 
Efter ett heldagshäng på Ikea var jag redo för ett gympass. Axlar och biceps fick sig en omgång och det kändes extra bra eftersom gårdagen blev en ofrivillig vilodag då jag kände mig småkrasslig. I morgon taggar jag för lite löpning och ett ryggpass.
 


Kommentarer
Maria

Åh vad smart att ta med egen mat i sån box... Har alltid problem på IKEA, tycker inte det finns så mycket vettigt att äta där. Har testat deras caesarsallad med resultatet att jag var hungrig en kvart efteråt. Tackar för tipset :-)

Svar: Ja, jag kommer att ha stor användning av min box, mycket bra present av kompisen! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-07 @ 21:24:44
URL: http://mariapaavola.blogg.se
Fatima

Kan tänka mig att du längtar till lör :) Gör också det ;)

Svar: Ja, det är lite extra mys då! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-08 @ 01:04:05
annamaria

Nu blev jag nyfiken Birgitta. Vad är en frozzybox och var köper man en sådan?

Svar: Locket innehåller en kylklamp och när man haft locket i frysen x antal timmar håller matlådan för rumstempförvaring i sju timmar! Perfekt att ha med sig mellisen överallt dit man inte ids släpa hela kylbagen! Jag fick min i (en mkt uppskattad) födelsedagspresent av en kompis. Hon hade köpt den på Designtorget, men den finns säkert till salu även på andra håll.
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-12 @ 18:02:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0