Jag vänder ryggen till ...

Bra grej med mitt fyrsplitprogram - förutom att det ska göra mig till "Fru Biff" - är att programmet tar max 35 minuter att genomföra = perfekt som ett lunchträningspass!
Ryggpasset i dag var det tredje och sista gympasset denna Tjejmilen-vecka som inte innehåller lika många träningspass som vanligt.
Jag körde chins med vikthjälp, ketllebellssvingar med en arm (16 kg), smala latsdrag 25 kg (se bild), stående rodd 20 kg, ett par andra kettlebellsövningar och en liggande bålövning som jag icke kan namnet på. :-)
 
Jag känner fortfarande var rumpan är placerad, dels tack vare gårdagens backpass, dels (framför allt) tack vare måndagens benpass som bestod av spänsthopp i kombo med benböj med stång med 40 kg vikt, utfallsteg i smithmaskin med 40 kg vikt i kombo med liggande benpress 120 kilo. Jag körde även "rumpspark" i kablecross med 10 kilo och insida lår i samma maskin. Är det förresten någon som vet vad själva stången i smithmaskinen väger? Den vikten tillkommer ju såklart ...
 
NU ska jag bara vila mig i form tills på lördag när startskottet för Tjejmilen går.
 
Jo, jag sprang ju på biff-Lena på gymmet. Hon körde tokhårt med pass efter pass men hann ändå knäppa mig mitt i latsdragen!
 


Kommentarer
Fröken Prickig

Hej Birgitta! Working hard, ser jag:) Rumpspark i cable cross? Hur går det till? Skulle du kunna förklara/visa? Väldigt nyfiken!

Svar: Jo men HÄR hittade jag en bra instruktion! http://blogg.aftonbladet.se/trendotraning/2012/08/rumpspark-i-kabelcross
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-30 @ 15:50:20
URL: http://frokenprickig.se
Fröken Prickig

Tack! Ska kolla upp den:)

Svar: Gör det!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-31 @ 19:55:22
URL: http://frokenprickig.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0