Back on track

Dagens gympass med Lena blev veckans femte och träningsveckan summeras såhär:
 
Måndag: Styrketräning 40 min. Bröst, triceps, axlar mage. 18 min jogging 3 km.
Tisdag: Styrketräning 45 min ben & mage.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Styrketräning 35 min axlar biceps, 12 min jogging, 2 km.
Fredag: Styrketräning 45 min rygg & mage.
Lördag: Vila.
Söndag: Styrketräning 45 min. Bröst, biceps, axlar.
 
När det gäller kosten är jag som sagt tillbaka i vanliga rutiner som just i dag såg ut såhär (fick ett önskemål om att berätta utförligare om just detta):
 
Frukost: 250 g kvarg, en skopa proteinpulver, jordgubbar. 2st.  Omega 3-kapslar.
Lunch: Äggröra, tonfisk i vatten, grönsaker, en skiva danskt rågbröd.
Före träning: 125 gram kvarg, 1/2 skopa proteinpulver, jordgubbar.
Efter träning: 125 gram kvarg, 1/2 skopa proteinpulver, jordgubbar.
Middag: Köttfärssås och matig sallad.
Kvällsis: proteinbars.
 
 
 


Kommentarer
Marie

Tack :-)!

Du är verkligen en inspiratör.

Funderade för har både tränat mycket själv i perioder sen ätit mycket strikt i perioder. Men det fungerar inte. Jag tror mycket båda 2 måste stämma.

Så jag var fundersam på hur du åt. Finns ju så mycket nu. Lchf, viktväktarna. Ja :-)
Så super intressant. Hur man ska äta. Man får ju inte äta för lite, sen heller inte för mycket.

Tack Mvh Marie

/Marie

Svar: Det var så lite så! :-) Det gäller att hitta ett sätt som funkar för en själv. Jag brukar alltid ha en dag i veckan (lördag) då jag äter friare men håller strikt kost i övrigt! /Birgitta
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-09 @ 07:50:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0