Om att sätta färg på gråskalan

Fy sjutton vad livet kan vara grått ibland, både bildligt och bokstavligt talat. Den senaste tiden har det varit jämngrått, inte minst denna vecka då det bara regnat och regnat och jag dessutom varit sjuk och inte ens kunnat träna. När jag blir förbannad på någon tokstolle tänker jag att "jag har fanimig mer muskler än hen i alla fall". Och så kör jag skiten ur mig på gymmet och vet att jag har rätt. Men när inte ens det går - ja, då blir det kompaktgrått.
I dag klev jag ut ur dimman, ut i löpspåret! Längs löparslingorna på Ormberget började tillvaron, som alltid, återfå konturer. 7,2 km uppför och nedför med pratsällskap var det bästa jag gjort den här helgen. När dagen sedan fortsatte med kalas hos fina vänner  fick gråskalan ge vika för hela färgspektrat.
Kalasklar, grå såklart,  i hallröran:
 


Kommentarer
Christina

Haha, härligt! Som Paolo Roberto säger: "man blir glad av mat, och lycklig av träning". :)

Svar: Sant! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-10-06 @ 19:16:30
Viktkamp

Kämpa på =)

Svar: Absolut! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-10-07 @ 11:54:12
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Malla

gråskalor kan vara trist om den håller fast i vardagen alltför länge..men du klär då bra i grått! :D
skönt att du är kryare nu - veckan blir en vansinnigt bra träningsvecka, eller hur?

Svar: OM det ska bli! :-) jag har lite PT-timmar att se fram emot. Yes!!!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-10-07 @ 12:35:03
URL: http://www.monstermalla.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0