Veckans tredje löppass och stretch

Yes! Jag lyckades få till tre löppass denna vecka. Det var längesen sist men jag vill ju orka jogga i solen när jag om ett par veckor åker till Playitas i Fuerteventura! Å andra sidan hann jag bara med två styrkepass. Det ÄR svårt att hinna med allt man vill hinna. Men jag är nöjd! Veckans summering ser ut såhär:
 
Måndag: vila.
Tisdag: Löppass 30:47 min. 5 km.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Styrketräning, 45 min. Biceps, triceps, mage.
Fredag: Löpning 36 min, 6 km.
Lördag:  Styrketräning,  45 min. Rygg, axlar.
Söndag: Löpning 30 min, 5 km. Magövningar 10 min.
 
Efter ett löppass stretchar jag alltid igenom ben & rumpa noggrant på gymmet. Ofta kör jag stretchen ett varv till när jag kommit hem. Trots att jag har bra rörlighet behöver jag en bra stretch för att inte få ont någonstans. Jag har lärt mig det "the hard way". Efter styrketräning stretchar jag dock aldrig. Hur noga är du med stretchen?
 
 


Kommentarer
Maria - Helt (h)ärligt!

Håller verkligen med dig - när man fokuserar på löpningen blir styrkan lidande och vice versa! Jag stretchar gärna efter löpning för mina ben mår bra av det, finns det tid tycker jag dessutom det är bra nedvarvning/avslappning. Försöker också göra som du att stretcha lite direkt efter och lite mer när jag har "kallnat" och musklerna har dragit ihop sig igen. Men hinner jag inte så är det inte hela världen med en utebliven stretch - skippade den igår efter milen och känner inget speciellt i kroppen idag :-)

Svar: Oj, vad bra DU spungit i veckan, såg det på din blogg. Heja! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-02-10 @ 19:21:53
URL: http://mariapaavola.se
Maria

Har aldrig stretchat i hela mitt liv och sen jag läste att det har noll effekt mot träningsvärk så känner jag inget dåligt samvete heller :)

Svar: Inte mot träningsvärk, men när jag inte stretchade fick jag ont i piriformismuskeln eller i baksida lår. För mig är det jätteviktigt m stretch, men bara efter löppassen.
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-02-12 @ 08:01:24
URL: http://absolutointressant.wordpress.com
Maria

Jag tycker mest att det är såååå tråkigt. Egentligen borde jag gå på ett yogapass i veckan och bli uttänjd :)

Svar: Yoga vore säkert nyttigt och bra men det ÄR sååå tråkigt. Eller så har man inte gett yogan en ärlig chans.
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-02-12 @ 08:37:15
URL: http://absolutointressant.wordpress.com
Malla

Hm. Jag stretchar faktiskt inte alls. Nånsin. Om jag itne har smärta ngnstans då rukar jag akutstretcha just där...som om det skulle hjälpa haha :)

Svar: Vänta bara tills du blir lika gammal som jag! ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-02-13 @ 10:53:54
URL: http://www.monstermalla.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0