Tufft att få ihop livet. Och träningen.

Ibland erbjuder livet lite "extra allt" under en och samma period och så är det för mig just nu. Det mesta är roliga grejer. Men ändå. Dygnet har 24 timmar och där ska heltidsjobb, frilansjobb, fotokurs på universitetet, lite andra projekt jag har på G, familj, vänner och träning rymmas.
Jag skulle aldrig strunta i träningen helt och hållet, men det blir trixigare och det blir kanske inte så mycket och ofta som jag hade tänkt. Men good enough! I dag hade jag en uuuunderbar löpupplevelse. Solen sken och jag sprang över 9 kilometer. Jag NJÖT av varje steg jag tog. Mer sånt! Men helst får det vara en smula mindre isigt och halkigt längs vägarna. Smält, snö och is - smält!
 
Veckans summering:
 
Måndag: Vila,
Tisdag: Löpning 30 min 30 sek Löpband.5 km
Onsdag: Styrketräning 45 min Ben, bröst
Torsdag: Styrketräning 45 min Rygg, axlar, mage.
Fredag: Vila.
Lördag: Vila.
Söndag: Löpning 57 min 57 sek Hääärligt utomhusspring i strålande sol. Dock VÄLDIGT halkigt under stora delar av turen, fick bli spontan fartlek där jag ökade under de sträckor som var framtinade. 9,15 km
Löparhög B:
 
För ett par veckor sedan shoppade jag loss lite nytt från Sportamore. De hade ett erbjudande om att bara betala för två av tre grejer så jag shoppade nya Nikedojor (en modell som jag haft innan) och två sport-bh:ar av favvomärket Stay in place. Denna i rosa och en likadan i grönt. Finns ingen bättre modell!
 
 
 
 


Kommentarer
Malla

Stay in place är verkligen bästa toppen! :) bra sprunget!

Svar: Eller hur? Och särskilt denna modell - med extra förstärkning för den obefintliga bysten, haha ...
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-25 @ 12:56:55
URL: http://www.monstermalla.se
Malla

väldigt skönt med liten byst då man tränar och springer tyckr jag :)

Svar: Nå jo! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-25 @ 20:11:19
URL: http://www.monstermalla.se
Fia Fit

Men du är så duktig. Jag fattar inte alls hur jag ska hinna med dagis, barn, heltidsjobb och träning. Får panik bara jag tänker på det :-).

Kram och trevlig påsk!

Svar: Du kanske kan träna på lunchen? Det är ett av mina trick för att få till det. OK, jag sitter och eftersvettas floder på jobbet och slevar mig kvargen framför datorn, men man vänjer sig vid att vara den lite udda typen ... ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-28 @ 17:11:21
URL: http://fiafit.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0