Från helvitt till isländska toner

Jag lever, jag jobbar, jag tränar och ekorrhjulet snurrar. I dag blev familjens minsting sjuk. Medan han vilade på soffan kliade det i mina fingrar av lust att fixa och dona och som av en händelse låg några påsar kalklitir och väntade i ett skåp. "Alla" inredningsbloggare har skrivit om färgen och jag har sett den på väggar både hemma hos ägaren av butiken Homenord i Haparanda (hemmareportage nu på lördag i bilagan DUO) och i Sistersbutiken i Luleå. Både Helena Särkiniva och Catharina Stålnacke säljer denna helt naturliga kalkfärg som ger en helt matt yta som liknar betong. Detta är färgen som efter många år fick mig att bryta en helvit väggtrend, vilket resulterade i en liten bildserie. Om någon undrar så målade jag med nyansen Celadon Secco och jag har målat två varv. Murspisen var helvit från början även om det inte verkar så på före-bilden. :-)Varsågod (tillgången på dagsljus var dessvärre mycket begränsad men det får duga ändå) !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En liiiten stund hade vi dagsljus, gillar färgtonerna även i trädgården.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Persilja

Jättesnyggt!!!

Svar: Nu funderar jag bara på vad jag ska måla härnäst. Har massor av färgpulver kvar! ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-11-23 @ 10:17:00
URL: http://persilja.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0