Potatishjärta & rosa band



I går tog jag upp den sista potatisen ur lilla odlingslådan och se vilken hjärtefin potatis jag hittade! Just nu riktar jag all kärlek till alla som är cancerdrabbade - och särskilt de som lider av bröstcancer. Flitiga läsare av min blogg vet att jag miste min mamma i sjukdomen för tre år sedan. Som journalist försöker jag varje år uppmärksamma sjukdomen och rosa bandetkampanjen så gott jag kan. Ett av årets bidrag är det reportage jag skrev för helgmagasinet C i går. Läs om Annika som vid 37-årsålder drabbades av bröstcancer. Läs hur hon och dottern Elin tacklar ångesten och oron. Klicka här! (Och gå sedan och köp ett rosa band. Eller två!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0