Bad, bullar och bästa muggarna

I morse kände jag mig rosslig i rören och vågade inte åka och gymma. Den där känslan av annalkande förkylning har hindrat mig från att  löpträna i nästan en vecka, vilket känns SURT då jag inte kommit igång ordentligt med löpningen över huvud taget och Tjejmilen nu är NÄRA förestående. Nåja, det är bara att digga läget och vi åkte på en familjeutflykt istället. Äventyrsbadet bjöd på lek och bus för våra två små och en medföljande kompis och bubbelvärme för min del.
 
 
En del av oss, bland annat min fina 12-åring, tog en glasspaus.
 
 
I går glömde jag ju visa mitt fina inköp från mässan! Innan jag skulle representera mina program i vår mässhörna hann jag ta en snabbrunda hos några favoritutställare, bland dem fanns keramikern KatarinaK som gör den läckraste brukskeramiken ever! (Jag och foto-Linda har även gjort reportage i Katarinas hem för både Norrbottens-Kuriren, 24Norrbotten och tidningen Plaza interiör.) Flera av mina öronlösa svarta muggar har tyvärr - efter flitigt användande - gått sönder så nu fyllde jag på med några nya. Min äldste grabb, som också pluggar till journalist som sin mor, älskar de svarta muggarna. Max måste nog få med sig dem när han flyttar hemifrån "på riktigt". :-)
 
 
Ett annat bra inköp den här veckan var de finska rören med bästa bull-kardemumman som jag köpte under vår tripp till Haparanda/Torneå häromdagen. Lite mer stuns, lite mer grovmalen, lite mer smak av min barndom och helt enkelt BÄST till bullar! Därför blev det just bullbak denna dag som är min ätardag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0