Bildrapport Biff 2.0

Efter midsommar tog jag, Lena (och de som ville) Biffutmaningen till nya nivåer. Jag & Lena fick hjälp av PT Lisbeth Grape att ta fram ett nytt  fyrsplitprogram och under de två månader som gått har vi båda kört hårt i gymmet med 5-6 styrkepass i veckan. Utöver detta har jag löptränat 2-3 gånger varje vecka (nästan). :-)
Målet för mig har varit att minska fettprocenten och bli tajtare. På torsdag ska PT-Lissan göra en kalipermätning på mig och på fredag har jag dessutom bokat tid för en bopod-mätning då jag befinner mig i Stockholm för att springa (jogga) Tjejmilen. Efter Tjejmilen kommer nya träningsutmaningar.
Här kommer min formrapport i bilder - tagna i dag. Biff-Lena har också lovat att lämna en rapport under helgen och om det är flera av er som vill rapportera (vi var ett gäng som rapporterade efter första delen av Biffutmaningen) så vore det skoj!
Saken är den att jag egentligen inte alls vet HUR man ska stå när man visar musklerna eller i vilket ljus och sedan är det ju en smula pinsamt också. Men ganska kul! ;-)
 
 
 


Kommentarer
Maria - Helt (h)ärligt!

Helskotta vilken bra form du är i Birgitta! Hatten av :-) Lycka till på Tjejmilen!

Svar: Tack, har tyvärr sprungit på tok för lite i sommar (jämfört med vad jag hade tänkt), menmen det ska bli skoj ändå! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-25 @ 11:50:11
URL: http://mariapaavola.blogg.se
Maria - Helt (h)ärligt!

Äh, man får göra det utifrån sitt nuläge och inte utifrån hur man tänkt sig. Själv fick jag ju ställa in helt och hållet - sånt som händer!

Svar: Ja, that´s life! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-25 @ 22:18:33
URL: http://mariapaavola.blogg.se
Therese

WOW! PT av Lisbeth Grape! Lyxigt värre :)
Tack för kommentaren på min blogg :)

Svar: Ja, hon är kanonbra! :-) Jag har tagit några timmar med henne var 7-8 vecka sedan jag började träna styrka i april.
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-26 @ 10:38:39
URL: http://stayfittn.blogspot.se/
Fröken Prickig

Vilka framsteg du gör, verkligen inspirerande! Lycka till på tjejmilen:)

Svar: Tack, håll tummarna att jag klår mig själv nästa lördag! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-26 @ 11:42:28
URL: http://frokenprickig.se
Maria

Heja Birgitta! Biffigt imponerande! Kul att läsa här. Jag visste faktiskt inte att den här bloggen fanns kvar fortfarande. Har missat att läsa här på flera år. Nu ska jag återkomma oftare. Träningsinspiration!

Svar: Jag smög igång denna blogg igen för ett tag sedan ... ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-09-02 @ 03:34:05
URL: http://jagblommar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0