Hur fort ska vi tillåta hjulet att snurra?

Nu går livet i 190 knyck igen. Jag brukade gilla det, men jag vet inte längre ... Stod och pratade med några andra fotbollsföräldrar före kvällens matcher som våra små skulle spela och vi var alla inne på att downsizing lockar fett när man börjar tänka på hur tiden - livet - passerar medan vi tillbringar våra dagar och timmar på jobbet. Använder vi vår utmätta tid på rätt sätt?
Kanske är det bara höstblues, kanske är det nya utmaningar som behövs? Jag tror på det sistnämnda!
Dagen i dag har i alla fall bjudit på det bästa med mitt jobb: möten med nya människor! I ett hotellrum på Statt tar denna historia sin början - mer kommer ni att få se i mitt nya tv-program som startar senare i höst.
Efter ett rejs med middagsfix och fotbollsskjutsning hann jag - mot alla odds - med ett styrkepass på gymmet, visserligen mycket senare än vad jag brukar träna (är precis hemkommen 20.15) men jag är glad att jag gjorde´t. Vilken blues jag än hamnar i lättar sinnesstämningen ALLTID efter lite hårt arbete med kroppen.
 
Sneakpeak från dagens reportagemöte:
 


Kommentarer
Ulrika

Ååå, Birgitta du har så rätt!! Precis detta har jag funderat mycket över denna sommar. jag tycker att det för var år blir tydligare och tydligare hur mycket tid man lägger på att jobba. Man sitter i en räsax för skulle man jobba mindre får man betala surt för det som gammal osv......

Svar: Det verkar vara många som har tankar kring detta ...
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-21 @ 22:20:03
URL: http://enoannandag.blogspot.se/
Marie

Jag som är mitt uppe i min egen form av "downsizing" (tjänstledig å pluggar istället ett tag) tycker det är svårt ibland att brottas med samvetet ...varför har jag nu det så bra när alla andra trampar runt i hjulet å verkar stressa ihjäl sig...men sedan inser jag, det är mitt val ...men såklart får det konsekvenser i form av mindre pengar - men just nu är det SÅ värt det ...å vi har mat på bordet. Det viktiga är att gå till sig själv. Vad vill jag och vad passar vår familj - hur mår VI bra? Men har man ett arbete man trivs med så har man alla förutsättningar för att få till det tror jag - det där med balans i livet ;)

Svar: Det låter härligt att våga steget till förändring mitt ilivet! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-22 @ 10:24:49
URL: http://marie.claeson.wordpress.com
Marie

Blev en punkt för mycket i min bloggadress ;)

Svar: :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-22 @ 10:30:42
URL: http://marieclaeson.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0