Nu har jag varit i ägget!

Jag är i Stockholm, i morgon står Tjejmilen på agendan men dagens höjdpunkt var ÄGGET! Yes, jag har gjort en bodpodmätning, en mätning (som ska vara den säkraste, med 99 procents korrekthet enligt Ylab) av kroppens fettprocent.
Detta är de data som enligt mätningen gäller för mig - jag är överraskad över  den låga fettprocenten, enligt tjejen som utförde mätningen rekommenderas man inte att gå under 18 procent men mätningen visade också att jag har rätt bra med muskelmassa vilket gör att jag långt ifrån ser anorektisk ut. En sak som är intressant är att jag, trots den låga fettprocenten, ligger i det övre spannet för godkänd BMI vilket visar att man INTE ska stirra sig blind på vågen, i synnerhet  inte om man styrketränar.
Jag ser resultatet som ett bra kvitto på att min biffsatsning ger utdelning!
 
Längd: 165 cm
Vikt: 67,337
Fettfri vikt: 55,941
Fettvikt: 11,396
Andel fett: 16,9%
Beräknad RMR (grundförbränning i total vila): 1489 kcal/dygn
Beräknat TTE (förbränning inklusive rörelse): 2591 kcal/dygn
 
Såhär snygg såg jag ut i den obligatoriska badmössan. :-)
 

Här är jag och springkompis Siv  på väg mot storstan med Arlanda Express:
 
Efter detta gav vi oss ut i det regniga Stockholm och blev dränkta katter innan jag shoppade paraply och gummistövlar. Det ska visst regna i morgon också, måtte det endast dugga under loppet!
Här står jag med springkompisarna Ylva och Anna i kön för att hämta ut nummerlapparna.
 
 


Kommentarer
Annika

Lycka till åt er allihopa!

Svar: Tack, håll tummarna!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-31 @ 19:51:25
Fröken Prickig

Kul Birgitta! Hoppas det går bra imorgon:)

Svar: Tack!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-31 @ 19:52:13
URL: http://frokenprickig.se
Ylva

Hä blir nog till att springa i gummistövlarna imorrn! :)

Svar: Det blir kanske bäst så ...;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-31 @ 22:38:18
Maria - Helt (h)ärligt!

Ruskigt imponerad av din kilometerlånga längd Birgitta.... ;-) Hihi. Grymt bra resultat, imponerad! Härligt att få kvitto på allt slit. Lycka till imorgon och hälsa Siv från mig också, hon ser lite nervös ut på bilden! Det kommer gå så bra!! Inväntar uppdatering här förstås :-)

Svar: Haha, det där hade jag inte sett, ändrade genast till mer måttliga centimeter.... Siv hälsar tillbaka!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-08-31 @ 23:13:03
URL: http://mariapaavola.blogg.se
Maria

Vilket resultat! Men ska du börja äta mer nu då?

Svar: Tja, jag kör typ två ätardagar istället för en. ;-) Jag ser ju trots allt långt ifrån undernärd ut och vill gärna ha muskeldefinition.
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-09-09 @ 18:28:55
URL: http://tantengoesfit.wordpress.com
Homerces

TEST

2023-03-05 @ 22:08:58
Homerces

TEST

2023-03-11 @ 20:00:57
Homerces

TEST

2023-04-12 @ 00:14:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0