Bildkavalkad - året som gick

 
 
I början av januari bjöd jag och kollega Kicki på läsarbio. Och jag drog igång tidnings- och tv-serien Upp ur soffan - där Rick och Siw skulle komma igång med ett nytt liv. Det är en av de roligaste serier jag gjort!
 
 
Mitt mål för 2012 var att springa en halvmara, men i februari hade jag redan kört slut på ett knä ...
 
 
Jag fick fokusera på alternativa träningformer och vid sidan av gymmet roade jag mig med att se föreställningen Ljust & fräscht ...
 
 
Klart jag jobbade lite också. Här en filminspelning i den finska skidorten Levi.
 
 
I mars gjorde jag tappra försök att springa ute men fick snart bakläxa, knäet var inte redo ...
 
 
Längdskidor på isen gick bättre.
 
 
I april drog jag igång en Biffutmaning som flera tjejer hakade på via min blogg. Jag tog mina livs första PT-timmar tillsammans med träningskompis Lena (hon rosa, jag i blått på parbilden nedan). PT:n är världsmästare i bodybuildning och heter Lisbeth Grape.
 
I serien Upp ur soffan testade vi under hela våren en rad olika träningsformer, bland annat yoga.
 
 
Maj månad bjöd på Vårruset och fokuserad gymträning i massor. Beach 2012 coming up!
 
 
Juni - och äääntligen kan jag springa ordentligt igen! Och det gör jag både på platten och uppför backar - i solsken och regn ...
 
 
Jag fortsätter gymma, Upp ur soffan tar examen och jag går en matlagningskurs de lux.
 
 
I juli åker vi till Norrköping där 12-åringen är på basketcamp och vi andra roar oss med goda vänner, god dryck och mat. OCH träning - såklart. Jag testar Sats.
 
 
Vi solar och badar och jag testar crossfit och vågar göra boxhopp. Jippie!
 
 
I augusti fyller jag år och får löparskor. Bland annat. jag åker till Stockholm för att springa Tjejmilen, gör en bodpodmätning i det lustiga "ägget" och får veta att min kroppsfettnivå ligger på16.9 procent. Jag blir glatt överraskad!
 
 
Tjejmilen blir en blöt historia och jag missar undertimmantiden med ett par sekunder. Surt! Men glatt ändå, här tillsammans med springkompis Ylva.
 
 
Jag gör ett crossfitreportage med Anna Lintzén. Kulkul!
 
 
I oktober är det dags för nya PT-timmar, vi förnyar programmet för fjärde gången sedan styrketräningsstarten i april! PT-Lissan coachar.
 
 
Jag gör årets viktigaste reportage för tidning och TV. Det handlar om Hannamari som, mitt i en bodybuildningsatsning, drabbades av bröstcancer.
 
 
Mest tränar jag styrketräning även i november men hänger med filmar-Mia på zumbamarathon. Gör ett reportage om fitnessatsande Freja.
 
 
December - tja, visst har jag tränat men inte bloggat så mycket. Jobb - här ny jobbild på mig - och juleri har det handlat om en hel del ... NU siktar vi framåt och jag hoppas 2013 bjuder på mycket nytt på många fronter i livet. Jag är redo!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
eira

Härligt år du har bakom dig! Kul o se de i bilder!!! Gott Nytt 2013 och jag ser fram emot att kika in här ibland och se vad som händer och fötter!!

Svar: Jag hoppas att om ett år kunna sammanfatta helt amazing händelser och upplevelser. Missa inte det! ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-01 @ 12:30:13
Maria - Helt (h)ärligt!

Härligt år du har haft! Förutom knäet där då... Vi har något gemensamt då: jag skulle också göra premiär på halvmaran förra året men skadade mig (inte i knät men iaf). Nytt försök i år, jag är anmäld till Gbg-varvet! Hur ser det ut för dig?

Svar: Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, känner att jag tappat väldigt mycket när det gäller kondition och uthållighet, ett nyårslöfte är i alla fall att fokusera lite mer på löpningen. Jag ska pröva mig fram så får vi se ... :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-01 @ 12:38:56
URL: http://mariapaavola.se
Linda

Kul med en bildsammanfattning!

Gott Nytt År! :)

Svar: Gott Nytt År till dig också. Kör du igång träåningsbloggen i år? :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-01 @ 14:53:18
URL: http://fruwestman.blogspot.com
fatima

Har jag hunnit tacka dig för all hjälp jag fick för att förlora mina grav kilos! Bästa året tack vare din inspiration och tack till biffutmaningen. Bästa års resumén snyggo!!!

Svar: Tack bästa Fatima! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-01 @ 22:35:10
URL: http://www.hello-friday.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0