Äntligen en mils jogging!

Jag lyckades ÄNTLIGEN motivera mig att jogga en mil. Senast var den 3 juni och innan dess minns jag inte ens när jag joggade 10 km eftersom den träningen mer eller mindre legat nere sedan jag drabbades av knäproblem i vintras. Jag som ÄLSKADE att springa har tappat geisten men jag VET att om jag bara hittar tillbaka till löplyckan är jag fast igen. Och i dag hände det - efter en mils jogg (60 minuter och 35 sek) blev jag precis sådär härligt endorfindopad som jag brukar bli och jag vill bara ha mer. Just nu i alla fall! Från och med nu ska jag tillbaka på löparbanan. Tre gånger i veckan, ett längre pass, minst 10km, ett kortare och lite snabbare pass ca 5 km och intervaller av något slag. Precis som jag tränade förut. Nu är det ju inte många veckor kvar till Tjejmilen och då är det bara att sätta fart!
Men fredagen började på gymmet där PT-Lissan gjorde en ny fettmätning (som jag ännu inte fått resultatet av). Sedan följde ett bröst- och tricepspass med ett flertal övningar med 8 reps*3. En HÄRLIG träningsdag med andra ord. Mer sånt till folket!
 
 


Kommentarer
Ulrika

Du är fantastisk Birgitta!!! Hur länge sen är det du började gå neråt?

Svar: I januari 2010 tog jag tag i vikten, det mesta gick jag ner innan den sommaren! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-13 @ 19:18:59
URL: http://enoannandag.blogspot.se/
Marie

Hittat till din blogg ;) Vad KUL med ett positivt löppass. Keep on running!

Svar: Ja, ÄNTLIGEN. Jag har backat många steg sedan knäet började bråka och tappade sugen men nu ska jag jogga vidare ... :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-13 @ 23:15:30
URL: http://marieclaeson.wordpress.com
Maria

Grattis!!!!
Jag avundas dig för jag tycker aldrig att det är roligt att jogga/springa men jag försöker...

Svar: Jag var inne i ett riktigt springflow tills mitt knä började bråka i vintras. Nu jobbar jag mig så sakteligen tillbaka ... :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-14 @ 11:42:20
URL: http://tantengoesfit.wordpress.com
Clara

JÄKLAR!!! det va inte en dålig prestation, här hälsas grattis grattis till den lyckade rundan

Svar: Tackar, jag hoppas att detta är början på en bra nystart! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-14 @ 14:37:03
URL: http://bohemhoe.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0