Crossfit - utmaningar att övervinna!

"Nej, jag kan inte!" Så lät det flera gånger i början av dagens crossfitpass under ledning av Anna Thurfjell .
Efter uppvärmning och frivändningsträning körde vi en metcon, dvs fem varv på tid med följande övningar: 15 * hoppchins (nej jag orkar inte!), 8 * boxhopp (jag kan inte hoppa sådär högt!), 6 * burpees och4 * frivändningar. Anna peppade oss att våga utmana oss och lite mallig är jag över att jag FIXADE boxhopp på den - i mina ögon - skyhöga bänken! ;-)
Före metconvarven(som jag gjorde på dryga nio minuter) tränade vi också på chins med kompisstöd. Har ni hört det förr?!  jag SKA lära mig att göra chins! Basta!
Tusen tack till Anna som guidade oss till crossfitgalaxen. Bor du i Luleå rekommenderar jag dig att anlita henne om du vill köra ett riktigt svettigt pass! Anna bloggar HÄR! Och ser ut så här:
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
maria

Fan vad roligt det låter! *avis*

Svar: Ja, jättekul! Något att testa när du kommer till Luleå?
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-19 @ 19:13:24
URL: http://tantengoesfit.wordpress.com/
Anonym

Kul med nya utmaningar! Både du och Lena är superduktiga, kör hårt!

Svar: Tack, som tur är tycker vi ju att det är superkul att träna! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-19 @ 20:47:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0