Jodå jag tränar på men matten går inte bra

Nej, jag har inte lagt ner träningsprojektet - det är bara livet som kommit emellan. Jag har mycket att fundera på just nu. Dessutom försöker jag, systersonen och en av teensen friska upp våra mattehuvuden, vilket fanimig i princip är mission impossible - när det gäller mig.
Detta är inget annat än hebreiska i mina ögon: "Sannolikheten att slumpmässigt dra ett visst kort från kortleken är P. Hur många kort är det i kortleken?"
Eh? Ska man kunna svara på det?
Som tur är svarar mina ben i alla fall bra när jag kör det nya benpasset, som jag passade påatt göra när jag nyss smet från matteuppgifterna (som blev kvar på bordet, se pappershögen i bakgrunden ;-)
 


Kommentarer
Malla

jag började undra vart du tagit vägen :)

Svar: Jag smyger runt i kulisserna ... Har gjort högskoleprovet i dag tsm med sonen och systersonen!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-10-26 @ 20:35:44
URL: http://www.monstermalla.se
Maria - Helt (h)ärligt!

Åh, believe me: I KNOW THE FEELING. Nu är jag förstås nyfiken på anledningen till detta matteplugg? :-)

Svar: Jag önskar att jag i alla fall skulle tycka att matte var liiite kul. ;-)Jag försökte friska upp matteminnet eftersom jag i går gjorde högskoleprovet tillsammans med min son och systerson! Och typiskt nog har de ju ändrat högskoleprovet och lagt in MER matte för ett år sen ...
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-10-28 @ 18:24:02
URL: http://mariapaavola.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0