Påsk

Oj, vilka härliga påskkarameller jag fått i år:
 
* Solskensspring på isiga och knaggliga gator (springer i vanliga löparskor utan broddar) - men i strålande sol!
* Mer ljus på mig under utflykter på isen i ännu mer strålande sol!
* Kompishäng, släktmiddag och tid att relaxa.
 
Veckans träning:
Måndag: Styrketräning 40 min biceps, triceps.
Tisdag: Vila.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Jogging,  41 min 33 sek. Långsam men skön (tungan rätt i mun!) med låg puls. Snittpuls 137. 6,16 km.
Fredag: Vila. (Men prommis på isen förstås.)
Lördag: Jogging, 54 min 53 sek. Löppasset gick över isvägar, skoterspår, bitvis upptinad asfalt. Tungan rätt i mun, solskensspring. Snittpuls 152. 8,15 km
Söndag: Styrketräning,  60 min. Rygg, axlar, mage. (Och långprommis på isen).
 
Efter lördagens löppass:
 
Härliga solskensstuder på isen med lilleman ...
 
Efter en dag i solen är det skönt att avrunda med ett styrkepass på gymmet. Rygg, axlar och mage stod på programmet i dag men jag konstaterar, dinglande i sönernas chinsstång här hemma att jag, trots att jag ÄR stark i både axlar och rygg, INTE grejar att göra chins. SURT!
 
 
 


Kommentarer
esterii

Hej igen,, äsch då.. Jag har ju glömt din blogg men nu hittade jag tillbaka.. Men så biffig och vältränad du är.. Jag tränat kettelbells men sååå ser jag inte ut..Men skam den som ger sig:) Kommer tillbaka..

Svar: Kettlebells är kanonbra ju! Du är säkert biffig - men man måste "spänna sig" så det syns. ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-04-01 @ 18:45:26
URL: http://www.esterii.blogg.se
esterii

Jag ska försöka spänna mig,, tror musklerna finns där under något annat ytligt lager:)

Svar: Spänner man bara tillräckligt så ... :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-04-01 @ 20:33:13
URL: http://www.esterii.blogg.se
Fia Fit

Men du är ju som jag... kontrollfreak. Jag menar... 41,33 minuter :-)

Svar: Haha, varje sekund räknas!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-04-02 @ 20:42:49
URL: http://fiafit.se
Marie

Vilka härliga bilder! Norrland är bäst! ; )

Svar: Bäst var ordet, sa Bull! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-04-05 @ 12:53:50
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Fia Fit

Och nu har du säkert tränat som satan sedan detta inlägg.

Har jag rätt???

Kram

Svar: Eh. Lite mindre än jag hade tänkt, men helt ok. Blir ett inlägg strax. :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-04-07 @ 19:34:57
URL: http://fiafit.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0