Men det blev ju sommar!

Precis som alla tidigare år (varför lär man sig aldrig?) var det kylig senvinter ända fram tills det bara smällde till med sommarvärme från en dag till en annan. Nu har jag ägnat några dagar åt att tvätta och ställa undan de sista vinterplaggen och -skorna. Mest av allt har jag ägnat tid åt att njuta av sol och värme. Lite träning har både jag - och övriga familjemedlemmar -  också hunnit ägna oss åt. Äntligen får jag springa i linne och shorts. Bara en sån sak! I dag somnade jag i solstolen efter milrunda och efterföljande stretching.
 
 
Veckans träning:
Måndag: Vila.
Tisdag: Vila.
Onsdag: Vila.
Torsdag: 6,5 km löpträning på Ormberget. 35 min styrketräning biceps, triceps, mage på gymmet.
Fredag: 5,1 km löpträning på Ormberget.
Lördag: 40 min styrketräning, ben, bröst, mage på gymmet.
Söndag: 10 km löpträning på Ormberget.
 
I går hejade jag på sonens lag när de deltog i en fotbollscup. Sonen, med tungan rätt i mun, till höger i bild:
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jenny

Så himmelskt härligt med sommar i luften! Och den där fotbollen... båda våra spelar nu och det är så roligt att följa dem!

Svar: Ja, det blir en livsstil att vara idrottsförälder. :-) /B
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-05-20 @ 14:36:21
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0