En helg vigd åt barnkalas och ashtangayoga

Familjens minsting fyller snart 9, barnkalaset körde vi redan i helgen, tillsammans med två andra barn i klassen. Det är perfekt att köra kalas på Teknikens hus där barnen får leka i stora lokaler, fikat fixas av personalen liksom avslutande uppskjutning av vattenraketer och skattjakt.
Själv har jag vigt helgen åt att ge ashtangayogan en chans. Två dagar med nybörjartimmar under ledning av duktige Magnus Appelberg gav mersmak och överraskade med lätt träningsvärk! Kanske är detta något jag ska införliva i mitt träningsschema. Men vad ska då får stryka på foten? Är det osmart att minska styrketräningen? Eller löpträningen (som redan blivit lidande)?
 
Veckans träning:
Måndag: Cirkelträning 45 min.
Tisdag: Löpträning på Ormberget 30 min ca 5 km.
Onsdag: Styrketräning ben, bröst, mage. 45 min.
Torsdag: Cirkelträning 45 min.
Fredag: Vila.
Lördag: Ashtangayoga två timmar.
Söndag: Ashtangayoga 2 timmar.
 
 
 
 


Kommentarer
Fröken Prickig

Hej Birgitta! Har suttit och kollat igenom din blogg på jakt efter ett inlägg du gjorde om en benövning i cable crossmaskin (tror jag) man har ett band runt vristen som man kopplar till maskinen. Har försökt googla övningen för att få veta exakt hur man ska göra, men har inte hittat rätt.... Skulle du kunna förklara för mig, alternativt kanske du har ett exakt namn på övningen? Tacksam för svar! P.S. Vad duktig du har varit de här åren med din träning!

Svar: Minns inte riktigt när jag skrev om det men den här bilden illustrerar övningen bra. Jag står dock inte på stepbräda. http://traningspepp.se/2012/08/one-legged-cable-kickback-rumpspark-i-cc/ /Birgitta
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-09-15 @ 20:24:41
URL: http://frokenprickig.se
Maria

Yoga ger grym träningsvärk :)

Svar: Ja, jag hade visst haft en hel del fördomar ... ;-) /B
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-09-18 @ 05:54:07
Fröken Prickig

Tack för svaret! Superbra!

2013-09-30 @ 21:49:10
URL: http://frokenprickig.se
Jenny

var yogar du? Skulle verkligen komma igån m yoga.

Svar: På den nya yogastudion I am yoga. Helena kör nybörjarkurser, gå en! Eller om du redan kan grunderna kan du ju gå på en ledd mysoreklass. iamyogalulea.se
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-10-12 @ 14:25:40
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se
Jenny

Tänkte prova där, men inte tagit mig för det än. De ska ha någon form av lugnare yoga/gravidyoga jag är sugen på att testa.

Svar: Ja, pröva! Det är så fint där och Helena är så lugn och fin. Axlarna sjunken en ecimeter bara av att vara i den miljön. :-) /B
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-10-14 @ 12:23:07
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0