Axlar och biceps - ett favoritpass

Under lördagsförmiddagens gympass var det axlar och biceps som spelade huvudrollen, något jag gillar!
Vi kör fyra olika axelövningar med hantlar, cablecross, skivstång och kettlebells. Biceps tillägnas tre olika övningar och då vi precis, för att variera oss och ge kroppen nya utmaningar, gått ner från 12 till 8 reps per set har vi förstås ökat vikten - vilket känns och förhoppningsvis även ska ge synbara resultat framöver ... I övrigt är ingen annan träning inplanerad i helgen förutom ett löppass i morgon. Då summerar jag fyra styrketräningspass, ett crossfitpass och tre löppass denna vecka och det är jag mycket nöjd med. Mitt mål för sommarledigheten är att passa på att träna mer än jag hinner under arbetsveckorna. Sommaren är den perfekta tiden att bättra på formen!
 


Kommentarer
AnnikA

Eller hur! Pratade med vän tidigare i sommar som tyckte att till hösten skulle det tas tag i motionerandet, efter semestern. Jag replikerade precis som du säger, det är väl på semestern man har alla möjligheter i världen att ändra vanorna? Jag ska då köra järnet, är min plan! Å tänk vad roligt jag kommer att ha!!!

Svar: Jamen precis. Det vore ju SYND att "ta semester" från något så roligt som träning - och vilken känsla att kicka igång hösten efter en grym sommar på gymmet och i löpspåret (eller var man nu tränar) ... :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-21 @ 17:03:55
Christina

Så tänker jag med! Nu är det bara en vecka kvar på bootcamp/semester. :)

Svar: Tänk vad trist när "träningslägret" tar slut och man måste börja trixa med tiderna och ekorrhjulet igen för att få ihop de efterlängtade passen ...
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-07-21 @ 19:12:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0