Löppass och styrketräning avrundar veckan

Jag summerar en underbar långhelg med träning, vila, avloppsrensning, byte av triljoner trasiga glödlampor/spottar, bullbak med blåbär, grillmiddagar och familjemys. Home is the place to be! Ja, åsså gymmet dårå. ;-)
Sa jag förresten att vi gjorde en kalipermätning (12-punkters) på gymmet dagen INNAN min bodpodmätning? Kul att ha som jämförelse. Kalipern visade 13,4% och bodpoden 16,9%.
Söndagen bjöd på strålande solsken och jag bjöd min kropp och själ på en löptur i skogen på Ormberget. Det blev 7,25 km. Självklart har jag även hunnit med ett gymbesök i dag och så här ser den gångna veckans träning ut:
 
Måndag: Vila.
Tisdag: Styrketräning axlar, biceps.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Styrketräning bröst, triceps. Löppass på löpband 5 km 28 min.
Fredag: Styrketrräning ben, mage.
Lördag: Styrketräning rygg, mage.
Söndag: Styrketräning axlar, biceps. Löppass Ormberget 7,25 km 43:10 min.
 
Solskensstretch:
 


Bästa mysbröderna ser lördagsfilm:
 
 
Mustikkapiirakka (blåbärsbulla) som min mamma alltid brukade baka till mig på min augustifödelsedag.
 


Kommentarer
AnnikA

Å, har du recept? Min mormor gjorde alltid piirakka, och även min mamma. Hon har haft Alzeimers rätt länge nu, och minns inte sånt som recept. Absolut det godaste fika som finns!

Svar: Jag kör med en halv sats vanlig bulldeg - med mkt kardemumma
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-09-14 @ 21:23:20
URL: http://pysbloggen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0