Tjejmilen - en lerig historia med dåligt resultat

Lerigt, regnigt och en dålig tid för mig - där har vi årets Tjejmil. Det var extremt trist och frustrerande att starta långt bak i startgrupp tre. Folkmassan framför var kompakt i två kilometer och trots ett evigt försök att komma förbi och fram gick det omöjligt att springa fortare äni  seeeg 6.20-fart under så lång itd. :-(
Enligt min egen gps-klocka sprang jag 10,10 km på 59.59 men det officiella resultatet visar 60 min och 4 sekunder. Blä!
Men jag har LOVAT att inte sura ihop för det så nu gläds jag istället åt att gårdagens ägg-mätning visade på bra muskelutveckling,. :-)
Mina springkamrater fick alla finfina tider. Anna, som startade i elitgruppen, gick exvis in på drygt 41 minuter! Hur är det ens möjligt???
Nu blire bubbel och segermiddag!
 
 







Kommentarer
Maria - Helt (h)ärligt!

Grattis brudar och bra kämpat! En dag med förutsättningar som dessa får man nog vara glad för genomfört lopp bara. Tycker ni är grymma allihop!

Svar: Ja, det är ju kul bara att vara en del av detta enorma tjejarrangemang. De två första km gick dessutom i snigelfart, hamnade sist i startgrupp tre och de var OMÖJLIGT att ta sig fram i folkmassan, det var en rejäl propp - 6.20/km var snittfarten och då är det lätt att tappa sugen ...
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-09-01 @ 17:22:18
URL: http://mariapaavola.blogg.se
Ylva

Är det Glantzen som är inne å kommenterar? När blire AW? ;). Jag såg lite blek om nosen ut på bilden. Lite nära döden upplevelse nästan. Men med vatten å banan (å sen bubbel å mat) så styrde det upp sig!

Svar: Nix, en annan Maria. ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-09-01 @ 22:13:44
Marie

Wow grattis vilken prestation. Kul se Siv. Vilken prestation du gjort och förändring. Kul att följa dig och din utveckling.

Svar: Ja, visst har Siv gjort det toppenbra!? :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-09-03 @ 09:51:17
Maria

VILKET väder det var! Har aldrig varit så blöt tror jag, det simmade i skorna .. Synd du inte nådde ditt mål men du ska vara jättenöjd för det var inte lätt att springa.. Mycket folk och så blött/lerigt på vissa ställen. Jag stod längst fram i grupp 9, bra att vara långt fram förstod jag. Blev mest trångt vid 8 km tycker jag. Och vilket kul lopp, fin runda trots väder. Det kommer bli fler gånger!
=)

Svar: Ja,det är ju härligt bara att var en del av detta jättearrangemang. Alla dessa kvinnor i precis alla moderller! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2012-09-03 @ 20:04:48
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0