43 dagar kvar - benen i fokus

Det blev ett ben- och bröstpass i dag och jag kan summera en bra träningsvecka. Visst, lite mer spring skulle man kunna önska sig. men i alla fall.
 
Måndag: Styrketräning 40 min ben, bröst mage.
Tisdag: Styrketräning 40 min biceps, triceps.
Onsdag; Löpning 6 km 35:45 min.
Torsdag: Styrketräning 40 min, rygg, axlar.
Fredag: Vila.
Lördag: Löpning 6, 5 km 38:45 min.
Söndag: Styrketräning 40 min ben, bröst, mage.
 
Några av dagens övningar:
Rumpsparkar 4* 8 18 kg.
Benövning m 16 kg kettlebell 4*20
Liggande benpress 140 kg. 5*8
 


Kommentarer
Malla

kämpa på! du är superduktig!

Svar: Tack! Toppform 2013 - det är väl inte för mycket begärt? ;-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-13 @ 12:51:10
URL: http://www.monstermalla.se
Malla

Absolut inte! Vi måste träna tillsammans nångång, det vore skitskoj!

Svar: Ja, det måste vi göra! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-14 @ 15:50:42
URL: http://www.monstermalla.se
Fröken Prickig

Vad är det du gör på bilden i mitten? Wood chops?

Svar: Haha, vet inte vad det heter, övningen ingår i mitt PT-program för benen. Jga står brett isär med benen - föötterna vinklade utåt - och böjer mig från sida till sida om du förstår hur jag menar? Det är alltså en benövning.
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-19 @ 20:45:33
URL: http://frokenprickig.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0