Kvällsmellis: hemgjorda proteinbollar

Jag har en last, den stavas proteinbars, men nu var de slut i mitt förråd och jag bestämde mig för att testa Fitness-Marias chokladbollar the whey-way. Så här gjorde jag (efter Marias recept):
 
80 gram Keso, fetthalt 1,5%
Vassleprotein chokladsmak 7 1/2 g
Stevia strö, 1/2 msk
Havregryn  1/2 msk
Kakao 1/2 msk
Kaffepulver 1/2 kryddmått
Kokosflingor 1/2 msk

140 kcal med energifördelningen K6g, P 15g, F 5g

Ingredienserna blandade jag i en djup tallrik, keson mosades sönder m gaffel. Blandade i allt förutom kokosflingor, för det ska ju bollarna rullas i. Inte smakar det som vanliga chokladbollar, men ett gott & nyttigt mellanmål som tar bort sötsuget är det! Testa vetja!

 

 

 



Kommentarer
Maria - Helt (h)ärligt!

Det lät gott, ska testas vid tillfälle! :-)

Svar: De är dessutom busenkla att tillverka! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-08 @ 19:35:24
URL: http://mariapaavola.se
Maria

Låter gott. Ska testa!

Svar: Gör det! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-01-11 @ 23:22:23
URL: http://jagblommar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0