Hemma igen efter en härlig vecka

Playitas bjöd på härlig, kuperad löpning, massor av olika gruppträningspass under bar himmel, gymträning, sol & bad och god mat. Vi hade inte inkluderat någon mat alls i vår bokning men åt ändå av den generösa middagsbuffén fyra av sju kvällar. Här fanns massor av mat, bra proteiner, massor av varma och kalla grönsaker att välja om man ville äta BRA. Här fanns också pommes och ett dignande efterrättsbord - om man så ville. Jag ville både och!
Vädret var ömsom soligt, ömsom molnigt och ofta ganska blåsigt. BRA träningsväder och OK poolhängarklimat. Här var de flesta för att träna, det cyklades och löptes och grupptränades överallt och aldrig har jag varit med om att under en semester omges av så många träningsfokuserade människor. Inspirerande! När jag hamnade mitt i fredagens triathlonloppslöpning taggades jag att springa ännu lite längre än jag först tänkt.
Hit åker jag mer än gärna fler gånger. Veckan rusade iväg, alla trivdes och så här tränade jag:
 
'Måndag: resdag blev vilodag.
 
Tisdag: 30 min morgonlöpning i kuperad terräng och het sol. Sweet!  55 min bodytoning med Atlanten som vy och 40 min styrketräning biceps/triceps.
 
Onsdag: Cirkelträning 55 min.
 
Torsdag: 35 min morgonlöpning. 30 min styrketräning rygg, axlar. 55 min fitball (corepass på pilatesboll).
 
Fredag: 55min rock´n´roll-danspass, 30 min vattenaerobic.
 
Lördag: 51 min morgonlöpning. 55 min bodycombat. 55 min cirkelträning.
 
Söndag: vilodag.
 
Måndag: 30 min morgonlöpning. 55 min streetdance. Sedan flög vi hem. Snyft!
 
 
 
 
:
 
 
 


Kommentarer
Fia Fit

Åh vad härligt du verkar ha haft!!!!! Och så bra du tränat! Hur var vädret?

kram

Svar: Växlande molninghet och för det mesta lite blåsigt och ibland tokblåsigt! :-) Men solen värmde gott, när den var framme!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-05 @ 14:52:27
URL: http://fiafit.se
Maria

Och vad roligt att se att det inte bara var en massa extremt vältränade på bilden utan helt "vanliga" människor!

Svar: Ja, här fanns alla sorter men VÄLDIGT många "fita" personer förstås! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-05 @ 15:39:08
URL: http://tantengoesfit.wordpress.com/
Malla

men vilken härlig resa!!

Svar: En av de bästa jag gjort!
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-07 @ 17:57:28
URL: http://www.monstermalla.se
Jenny

Yeah! Här pratar vi träningsresa. Snygga bilder, snygga träningskläder och härliga kvällsbilder! Ni verkar haft det underbart.

Svar: Ja, det var underbart. Resan bjöd på allt som är mysigt i livet. Massor av umgänge med familjen, träning, sol, bad, god mat - ja, vi till och med hann med lite shopping i öns huvudstad. :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-11 @ 11:04:44
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se
Fatima

Jag följde ju resan på FB.. vad jag hade lust att hänga med!!!

Svar: Nästa gång! :-)
Birgitta/journalist/redaktör/träningsnörd

2013-03-24 @ 11:30:07
URL: http://www.hello-friday.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckligagatans

Träning, hem & reportage

RSS 2.0